2010. december 17., péntek

Tanulást segítő játékok, oktató programok- Hurrá, téli szünet!


Az otthoni tanulás és a munkahely megtartása igen komoly egyeztetéseket igényel majd nekem, úgyhogy készülök is erősen. Bizonyos, hogy lesznek olyan alkalmak, mikor önállóan kell majd Bobinak tanulnia, míg én dolgozom. Ehhez segítség, hogy az irodánkban remek számítógépek vannak, amiket tudok használni erre a célra. Hogy ne valami internetes őrületbe kavarodjon bele, most keresgélem az oktató játékokat.

Néhány hete akadtam a Tantaki oldalra, ahonnét azt a bizonyos Hubbard könyvet rendeltem, amiről már szó volt itt. Ez a cég úgy készíti az oktató programjait, hogy közben igyekeznek kikerülni a tanulás három akadályát, a meg nem értett szó, a túl nagy ugrás a tudások között, illetve az előzetes ismeret hiányát. Ennek köszönhetően érthető és világos magyarázatok, áttekinthető gyakorló feladatok várnak a gyerekekre (Bence a hetedikes biológiát könnyedén feldolgozta a demójukkal). Külön öröm, hogy az  ingyenes programjai is nagyon jók, így kipróbálhatod őket rendelés előtt, hogy meggyőződhess, nem zsákbamacskát veszel (mint én a könyvvel :-) ). Már egy ideje jön hozzám a hírlevelük is, ami hát hol ilyen, hol olyan. Ezzel a ténnyel a hírlevelekkel kapcsolatban már megbarátkoztam különben. Tudomásul kell vennünk, hogy a hírlevelek nagy többsége beetetésként működik az internetes világban, s a végső cél mindig az, hogy valamit vásároljon az ember az adott oldalról. Ettől függetlenül az igényesebb cégek adnak valódi információkat is, ezért az én postaládám minden reggel teli van ilyen levelekkel. Pszichológiai, tanulással kapcsolatos, illetve internetes marketing a téma. Igyekszem nyitott lenni, és feliratkozom mindenhová, ami érdekesnek mutatkozik, hátha tanulok valamit. Törölni még mindig lehet magam a listáról, ha csalódás az első néhány iromány. Ha viszont 5 levélből egyetlen olyan gondolatot kapok, ami segít továbblépni egy adott témában, akkor nyert ügyem van. 

Így akadtam a Tantakira is, ahonnét a már múltkor említett könyvet rendeltem, illetve megtaláltam a Varázsbetűt, ahol Kazal Kolosék szintén remek oktató programokkal segítik az oldalukra látogatókat. Az ingyenes feladatsorok éppen a legjobbak nekünk, ugyanis találtam szorzótáblát és elválasztást, ami másodikos tananyag. Nagyon tetszik Bobinak... és persze nekem is.

Fantasztikus a Gyakorolj.hu, ahol már javában karácsony van. Nagyon sok ingyenes játékot találtok, amik a tanulást segítik. Itt még rendelni sem kell, csak megkeresned a megfelelő évfolyamot és tantárgyat, és már mehet is a játék.

Hadd jegyezzem meg, hogy azért én azt gondolom, hogy a számítógép nem a gyerekek élethelyzetéhez lett kitalálva, ezért nem árt csínján bánni vele. Nem nekik való még akkor sem, ha hiper- szuper programokon játszanak a gyerekeink, hisz ezek a programok jól kimódolt pszichológiával a képernyőhöz láncolják őket, miközben blokkolva van a mozgásuk és  a számítógép fárasztja az idegrendszerüket. Nem tudom, csak én látom- e úgy, de az én gyerekeim pl. viszonylag rövid ideig (fél- 1 óra) tartó számítógépezés után is ingerlékenyekké válnak. Nem szívesen engedem tehát nekik a céltalan játékot, ám ettől függetlenül belátom, szükség van rá, mint eszközre, és arra is, hogy megismerjék és megtanulják okosan használni. Nagyfiam például már kutatásokat végez a neki tetsző témákban, amit soha nem szoktam tiltani. 

Készülök tehát az otthoni tanulásra és azt gondolom, jó kiegészítők lehetnek ezek a programok akkor, ha mellette ott marad az élő beszéd, a mozgás és a tapasztalás.

Remélem, ti is tudtok hasznos dolgokat találni az ajánlott oldalakon és a szünetben valamennyit le tudjátok tesztelni. Mert ha már itt ez a PC, és a gyerekeink használják, hát lássanak már túl egy kicsit a játékoldalakon és a Facebookon, nem igaz?!

Ps: Ha tudtok még esetleg forrásokat, ahonnét ilyen programokat letölthetek, szívesen veszem, ha megírjátok az elérhetőségeket.


Köszönöm, ha lájkolod!
 

10 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

Névtelen írta...

Szia!

Én őket is szoktam olvasgatni, használni:

http://www.szoforgato.hu

R.Enikő

nanny írta...

Most nagyon sietek, de hoztam egyet:http://gyite.barczi.elte.hu/
a sok közül

Vike írta...

http://altsuli.hu/also/indexsz.html
http://www.ide.sk/index.php?aktdir=matek

Vike írta...

http://www.freeweb.hu/szenteskep/mesejatek/flash/matek.swf

unikat írta...

Bármilyen kevés időm is van, a posztjaidat esténként rendre elolvasom, s alig várom. De eddig kommentet nem hagytam még.
Tanítok, s bizony sokszor az olvasottak után, magamba mélyedek, s szégyenlem is magam, hogy ajaj, én is mennyi hibát vétek, nem szemlélem magam más szemszögéből.
Nekem is vannak blogjaim, s az egyik a sulis gyerkőceimmel kapcsolatosak. Ők most elsősek, de a blogom bal oldalsó sávjában a hasznos linkeknél, illetve legalul a fejlesztés címszó alatt talán felfedezhetsz olyan oldalt, amit még nem ismertél, s tudsz is majd hasznosítani. ( a fejlesztésnél- mivel dyscalculiásokkal foglalkozom- csak matekos oldalakat találsz.)
http://unikat-csakgy.blogspot.com/

Angela írta...

Enikő: Köszönöm! Milyen jó, hogy írtad. Emlékszem, már jártam ott még régebben, aztán el is felejtettem. Most legalább újra a listára kerülhetnek :-)

nanny: Köszi, bár itt nem nagyon találok egyelőre játékokat. Biztos ezt akartad írni ? :-)

Vike: Köszi!

unikat: Köszönöm! Megyek máris, nézem!

nanny írta...

:-( Jól megnézted? Sok szoftver, online játék,....
Azért küldtem ezt nagy gyorsan, mert talán kevéssé ismert oldal, s folyamatosan bővül.Sok pps is van.

Angela írta...

megvan, jól van! valamit benéztem.

Névtelen írta...

www.marconi.hu

Angela írta...

kÖSZI!